FAQ

Instruksjoner for retur

Før du returnerer en vare ber vi deg lese gjennom våre retningslinjer for retur. Ettersom returer har stor miljøpåvirkning i form av ekstra CO2-utslipp, belaster vi et returgebyr som et ledd i å redusere antall unødvendige kjøp og returer. I forbindelse med refusjon av godkjent retur belaster vi 59 NOK for returkostnaden.

  1. Gå til vår returportal.
  2. Skriv inn bestillingsnummeret ditt.
  3. Velg sakstype «Retur»
  4. Velg hvilke produkter du vil returnere og hva som er grunnen.
  5. Velg fraktmetode for returen.

    Basert på ditt valg av fraktmetode, får du:
    a) En returseddel sendt til deg via e-post. Skriv ut returseddelen og fest den til pakken. Lever den deretter inn til nærmeste forsendelsessted. Husk å sjekke spam-mappen din hvis du ikke mottar en e-post med returseddel.

    b) En QR-kode sendt til deg via e-post. Ta med e-posten med QR-koden og pakken din til forsendelsesstedet, der de vil skanne QR-koden og skrive ut en returseddel for deg.

  6. Pakk pakken godt inn, helst i originalemballasje.

  7. Ferdig!

Vær oppmerksom på at hvis plagget ikke er fullt salgbart, vil du bli belastet med en ekstra kostnad for tapt verdi.

Når vi har mottatt og godkjent returen din, vil vi sende deg refusjonen i henhold til din forespørsel (gavekort eller refusjon). Fra det tidspunktet lageret vårt mottar returen din, kan det ta mellom 3–5 virkedager før den blir behandlet.

Hvis du har spørsmål om returen din eller vår returportal, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Før du bytter ber vi deg lese våre retningslinjer for bytte.

  1. Gå til vår bytteportal.
  2. Skriv inn bestillingsnummeret ditt.
  3. Velg sakstype «Bytte»
  4. Velg produktet det gjelder og spesifiser hvilket produkt du ønsker å bytte til.
  5. Fyll ut årsaken til at du ønsker å bytte.
  6. Velg fraktmetode for å sende tilbake produktet du vil bytte.

    Basert på ditt valg av fraktmetode, får du:

    a) En returseddel sendt til din e-postadresse. Skriv den ut og fest den på pakken. Deretter kan du levere pakken på ditt nærmeste forsendelsessted. Husk å sjekke spam-mappen din hvis du ikke finner e-posten med returseddelen i
    innboksen din

    b) Ta med e-posten som inneholder QR-koden sammen med pakken din til forsendelsesstedet. De vil skanne QR-koden og skrive ut en returseddel for deg.

  7. Pakk pakken godt inn, helst i originalemballasje.

  8. Ferdig!

Vær oppmerksom på at hvis plagget ikke er fullt salgbart, vil du bli belastet med en ekstra kostnad for tapt verdi.

Når vi har mottatt og godkjent ditt bytte , sender vi ut din nye bestilling som inneholder varen du har valgt å bytte til. Fra det tidspunktet lageret vårt har mottatt byttet ditt, kan det ta mellom 3–5 virkedager før den nye varen sendes ut.

Når bestillingen din med det nye erstattede plagget er sendt fra lageret vårt, vil du motta en leveringsbekreftelse via e-post med en sporingslenke. E-posten vil bli sendt til e-postadressen du oppga på kjøpstidspunktet.

Hvis du har spørsmål om byttet eller bytteportalen, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Retur av 2-for-1
Delvis retur av en kampanje refunderes ikke. For å få full refusjon må du sende tilbake alle produktene som er inkludert i kampanjen.

Retur av sett
Delvis retur av sett solgt for fast pris refunderes ikke. For å få full refusjon må du sende hele pakken tilbake.

Retur av andre kampanjer
Hvis du returnerer et eller flere produkter fra en kampanjebestilling, vil ikke rabatten lenger være gyldig for de produktene du velger å returnere. Andre rabatter gjelder fremdeles for de produktene du beholder.

Eksempler på kampanjeordrer er rabattkoder eller tidsbegrenset salg. Tilbudet utløper når bestillingen er lagt inn og kan ikke tilbakekalles.

Når vi har mottatt og godkjent returen din, vil vi behandle refusjonen i henhold til din forespørsel (gavekort eller refusjon).

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 7 virkedager for transportøren å levere returen til vårt lager. Deretter kan det ta mellom 3–5 virkedager fra lageret vårt har mottatt returen din til den er behandlet og godkjent

Vårt mål er at kundene skal være fornøyde med produktene de kjøper fra oss. Når du bestiller fra nettsiden vår kan du kansellere kjøpet ditt innen 30 dager fra du har mottatt produktet. Hvis du bestemmer deg for å kansellere kjøpet må du sende produktet tilbake til oss.

Returer
Du må sende produktet uten forsinkelse og ikke senere enn 30 dager etter at du har mottatt bestillingen. Vi tar et returgebyr på 59 NOK når vi sender tilbake pengene dine for en godkjent retur.

Vær oppmerksom på at alle returnerte produkter må være i sin opprinnelige tilstand, inkludert etiketter og emballasje, osv., for full refusjon. Undertøy aksepteres ikke dersom merkelapper er fjernet eller ved brutt forsegling.

Hvis varen er ødelagt på en eller annen måte, vil en tilleggskostnad for tapt verdi belastes.

Helt eller delvis brukte gavekort kan ikke returneres.

Hvis du returnerer et eller flere produkter fra en kampanjebestilling, vil ikke rabatten lenger være gyldig for de produktene du velger å returnere. Andre rabatter gjelder fremdeles for de produktene du beholder.

Bytter
Hvis du ønsker å sende en retur og bytte i samme pakke, må du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg videre med prosessen.

Varen er ødelagt på en eller annen måte, vil en
 tilleggskostnad for tapt verdi belastes.

Hvis du skulle motta et defekt produkt eller hvis produktet ditt har blitt ødelagt under bruk på grunn av en produksjonsfeil, vil vi selvfølgelig hjelpe deg så snart som mulig.

Du som forbruker bør reklamere på en feil eller mangel innen rimelig tid så snart du oppdager feilen. I henhold til forbrukerkjøpsloven er rimelig tid 2 måneder.

Hvis du ønsker å sende inn en reklamasjon, følger du trinnene nedenfor.

  1. Gå til vår reklamasjonsportal.
  2. Skriv inn bestillingsnummeret ditt.
  3. Velg sakstype «Reklamasjon»
  4. Velg produktet du vil reklamere på, årsaken til reklamasjonen og legg ved bilder av det defekte produktet.
  5. Velg deretter hvordan du ønsker erstatning (ny vare, gavekort eller refusjon)
  6. Når vårt kundeserviceteam har håndtert og godkjent reklamasjonen din, vil du motta ønsket kompensasjon (vanligvis innen 2–5 virkedager)
  7. Ferdig!

Hvis du har spørsmål om returen din eller vår returportal, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Når vårt kundeserviceteam har håndtert og godkjent reklamasjonen din, vil du motta ønsket kompensasjon (vanligvis innen 2–5 virkedager).

Når varene har forlatt lageret vårt, vil du motta leveransebekreftelse med sporingslenke på e-postadressen du oppga ved bestillingen. Dobbeltsjekk også spam-post. Av og til havner e-posten der.

Har du ikke mottatt e-post? Ta kontakt med kundeservice her!

Hvor lenge en pakke holdes uten å bli returnert, avhenger av fraktselskapet du valgte på kjøpstidspunktet.

Posten Norge/Bring

Hvis det mangler et produkt, eller pakken inneholder feil vare, kontakter du kundeservice omgående med følgende informasjon:

- E-postadressen kjøpet ble registrert på
- Ordrenummer
- Kundenavn
- Produktnavn på varen som mangler og/eller produktnavn på feilsendt vare.

Kundeservice vil kontakte deg så raskt som mulig.

Har du bestilt, men ikke mottatt ordrebekreftelse, ber vi deg først dobbeltsjekke spam-posten siden e-posten av og til havner der. Hvis du fortsatt mangler ordrebekreftelse, ber vi deg kontakte kundeservice med følgende informasjon:

- E-postadressen kjøpet ble registrert på
- Kundenavn
- Informasjon om at du ikke har mottatt ordrebekreftelse

Seamless er en måte å lage plagg på. De er ofte strikket rundt for å få minst mulig antall sømmer, det bidrar også til å redusere tekstilavfall. Les mer om seamless på bloggen vår!

Vår egenutviklede Sweattech™-teknologi er lagd for å transportere fukt og svette fra kroppen til stoffets overflate, der det fordamper. Dermed kan du holde deg tørr ogt komfortabel når du trener.

Vil du lære mer om hvordan du skal ta vare på ICIW-klærne dine? Klikk her for å se vår klespleieguide.

Er du usikker på hvordan du skal vaske bestemte plagg? Sjekk under spesifikasjoner på produktisiden for å finne vaskeinstruksjoner

Vi produserer klær både i Europa og Asia og jobber tett med våre leverandører for å sikre at de overholder våre etiske retningslinjer og følger høye sosiale og miljømessige standarder. I løpet av 2022 vil vi flytte en ytterligere en del av produksjonen vår fra Asia til Europa, mens vi fortsetter arbeidet med våre eksisterende leverandører for å sikre at vi fortsetter å forbedre oss sammen.

Produktene sendes deretter fra fabrikkene til vårt lager i Sverige, for det meste med tog og båt, men ved behov også med fly eller via lastebil. Vårt mål er å redusere andelen flytransport til 2 % av den totale transporten innen 2025.

Hvis du vil lære mer om produktene våre, produksjonen eller transporten fra et bærekraftsperspektiv kan du lese mer her.

Trykk her for å se tabellen med våre kvinnestørrelser.

Trykk her for å se tabellen med våre herrestørrelser.

Betaling skjer via Klarna som kan tilby følgende betalingsmåter:

- Faktura. Motta først – betal senere
- Direkte innbetaling via egen bank med bankID
- Betal med kort
- Del opp betalingen

Les mer på Klarnas hjemmeside her for å se fullstendige vilkår og eventuelle ekstragebyr!

At rabattkoden ikke virker kan ha følgende årsaker:

- Rabattkoder kan ikke kombineres, og du kan derfor bare bruke en rabatt om gangen
- Du kan ikke bruke rabattkoder på allerede rabatterte varer
- Hvis det ligger igjen en gammel rabattkode og du vil bytte, må du slette cookies/historikk og deretter laste inn siden på nytt
- Ikke glem å klikke på «OK»-boksen for å aktivere rabattkoden din
- Det kan hende at du har havnet på en landside hvor koden ikke er aktiv. Dobbeltsjekk at du har valgt riktig land i landvelgeren som finnes i menyen til venstre

Hvis ingen av alternativene ovenfor var til hjelp, ber vi deg kontakte kundeservice her!

Hvordan betaler jeg med gavekort?
Hvis du vil bruke et gavekort, skriver du inn gavekortkoden i rabattkodeboksen når du sjekker ut.

Når utløper et gavekort?
Gavekort er gyldige i ett år fra utstedelsesdato.

Har du glemt passordet ditt? Ta det helt med ro. Trykk på lenken nedenfor for å tilbakestille passordet ditt.

Glemt passord.

For å logge inn, trykk på ikonet på toppen av siden. Brukernavnet ditt er e-postadressen du brukte da du gjorde kjøpet.

Glemt passordet? Klikk her.

Du finner dine bestillinger, lagervarsler, gavekort og ønskelister. Du kan også registrere en retur og reklamasjon på Mine sider.